Hyundai Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Accent Blue 1.4 D-cvvt Devir Dalgalanması Hk.

'Accent Blue Forum - Club RB' forumunda SynysterGates tarafından 23 Temmuz 2023 tarihinde açılan konu

  1. Enes06

    Enes06 Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Katılım:
    18 Ocak 2026
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Enes
    Yaşadığınız Şehir:
    6-ANKARA
    Araç Modeli:
    Accent Blue 1.4 (2011 -201X) RB

    Merhabalar;
    Hocam bu sorunu nasıl çözdünüz, benim aracımda da tarif ettiğiniz durum var rölantide devir düşüklüğü ve cam ve ışık açarken devir düşüklüğü yaşıyorum
     
  2. MAERKEK

    MAERKEK Vip Üye

    Katılım:
    5 Ocak 2019
    Mesaj:
    3,225
    Alınan Beğeniler:
    1,603
    Ad Soyad:
    MAERKEK
    Yaşadığınız Şehir:
    42-KONYA
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.4 (2006-2012) MC
    Rölantide elektrikle çalışan ekipmanlar kapalıyken de oluyor mu ?
     
  3. Enes06

    Enes06 Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Katılım:
    18 Ocak 2026
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Enes
    Yaşadığınız Şehir:
    6-ANKARA
    Araç Modeli:
    Accent Blue 1.4 (2011 -201X) RB

    Evet hocam kapalı olsa bile rolantideyken devir düşüklüğü yapıyor aracım.
     
  4. bekobey

    bekobey Kayıtlı Üye

    Yaş:
    46
    Katılım:
    6 Ağustos 2011
    Mesaj:
    638
    Alınan Beğeniler:
    825
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Kayseri
    Ad Soyad:
    Bekir DOĞAN
    Yaşadığınız Şehir:
    38-KAYSERİ
    Araç Modeli:
    Accent Blue 1.4 (2011 -201X) RB
    Merhaba, genel olarak çözemedim, bir ara gaz kelebeği bölümünü ve müşürü elle temizledim, düzelir gibi oldu ama hale devam ediyor, açıkcası artık kanıksadım.
    Pek umursamıyorum ama bir yandan da benzer konuları takipteyim.
     
    onurforces ve Enes06 bunu beğendi.
  5. MAERKEK

    MAERKEK Vip Üye

    Katılım:
    5 Ocak 2019
    Mesaj:
    3,225
    Alınan Beğeniler:
    1,603
    Ad Soyad:
    MAERKEK
    Yaşadığınız Şehir:
    42-KONYA
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.4 (2006-2012) MC
    Rölanti ayar parametrelerinden birinde bir sorun var galiba. Bunu anlamak için gds gibi iyi bir cihazdan veri takibi yapılacak ya da osiloskop ölçümü yapılacak.

    @Silgi için yapacaktım lakin havalar soğuk @MSC 'nin attığı şemada 25 °C verilen ölçümler yer alıyordu .

    Kontrol sistemlerinde (Bir sistemde istenilen çıktıyı elde etmek için üretilmiştir. Örneğin ecu)
    Açık ve kapalı döngü olarak iki ana tipi vardır .
    Kapalı döngüde kontrol edilmek istenen sistemde çıkıştan sürekli olarak geri besleme alınır ve kontrolcü bunu düzeltmeye çalışır .

    Rölanti motoruna deviri yükselt sinyali hangi durumlarda gelir ?
    1-Motor sıcaklığı düşükken
    2-Elektrik akım ihtiyacı arttığında

    Motor sıcaklığı zaten su sıcaklığından öğrenilir soğukken rölanti yüksek ise bir problem yoktur.

    Elektrik akımı ihtiyacı arttığında yükselmiyorsa bu sinyali nereden ölçtüğünü bilmiyorum.

    Motor soğukken rölanti yüksek ise rölanti motoru iş yapıyor.

    2.şıkkı nereden tespit ediyor ? Akü voltajından mı ? Alternatör üstündeki kontektörden mi ? Bunun cevabını bulmamız lazım.

    @MSC şarj sistemi sorunlar ve çözüm önerileri var mı ?
     
    Silgi ve Enes06 bunu beğendi.
  6. Enes06

    Enes06 Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Katılım:
    18 Ocak 2026
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Enes
    Yaşadığınız Şehir:
    6-ANKARA
    Araç Modeli:
    Accent Blue 1.4 (2011 -201X) RB
    Teşekkür ederim hocam anlaşılan kroniği gibi bir sorun bende öyle devam edeceğim muhtemelen.
     
  7. Enes06

    Enes06 Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Katılım:
    18 Ocak 2026
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Enes
    Yaşadığınız Şehir:
    6-ANKARA
    Araç Modeli:
    Accent Blue 1.4 (2011 -201X) RB
    Hocam ilginize teşekkürler, eğer Ankara’da yönlendirme yapabileceğiniz servis olursa orayada gidebilirim, süreci burdan deneme yanılma yöntemiyle ilerletebilirim.
    Dönüşünüz ilginiz için tekrar teşekkür ederim.
     
    MAERKEK bunu beğendi.
  8. MAERKEK

    MAERKEK Vip Üye

    Katılım:
    5 Ocak 2019
    Mesaj:
    3,225
    Alınan Beğeniler:
    1,603
    Ad Soyad:
    MAERKEK
    Yaşadığınız Şehir:
    42-KONYA
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.4 (2006-2012) MC
    Bilgim yok malesef. Sizin imkanınız bilginiz varsa multimetre ve osiloskop kullanabiliyorsanız bir kaç ölçüm olabilir . Bunun için tamir kılavuzlarında sensörlerin , rölanti motorunun vs birçok elektronik ekipmanın elektriksel değerleri şemaları bulunur . Onlara bakmak ve karşılaştırmak gereklidir. @SynysterGates sen ne yaptın bu durumla alakalı?
     
    Enes06 bunu beğendi.
  9. SynysterGates

    SynysterGates Vip Üye

    Yaş:
    26
    Katılım:
    13 Aralık 2020
    Mesaj:
    1,051
    Alınan Beğeniler:
    1,025
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    İstanbul/Aydın
    Ad Soyad:
    Kaan
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Blue 1.4 (2011 -201X) RB
    Selamlar, 3 ay olmuş ama şu anda gündeme geldiği için yazayım dedim. Kıştan beri soğuk çalıştırmalarda 650 devirle çalışıp, kendini zar zor toplaması modaydı, havalar ısınınca geçti. Geçen hafta arabanın 4. Bobine su sızdığı için bobin yandı, motor lambasıyla birlikte 3 silindire düştük:) Araba 170 bine geldi, lpg de olunca 4 bobin+kablo tesisatını orijinal aldım ve yeniledim. Şu anda aktif olarak ilk çalıştırmada at gibi seken bir rölantim var, ne hikmetse sürüş esnasında ya da motor ısındığı anda ip gibi sabitleniyor ve sorun yaşatmıyor. Bunun üstüne boğaz kelebeğini az önce temizledim, eski hali de hiç kirli değildi zaten her bakımda temizliyorum. Muhtemelen ECU 4 bobinde değişince ateşlemeyi yeniden ayarlıyor, zamanla alışır diye tahmin ediyorum.
     
  10. onurforces

    onurforces Vip Üye

    Yaş:
    40
    Katılım:
    14 Aralık 2017
    Mesaj:
    5,606
    Alınan Beğeniler:
    5,769
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Eskişehir
    Ad Soyad:
    Onur FORCES
    Yaşadığınız Şehir:
    26-ESKİŞEHİR
    Araç Modeli:
    PSA
    @MSC serdar bey fikriniz var mı?
     
    SynysterGates bunu beğendi.
  11. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,999
    Alınan Beğeniler:
    17,686
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    dalgalanma sırasındaki sensör değerlerine bakmak lazım. özellikle map ne kadar stabil, vuruntu sensörü verisi var mı vb.
     
    onurforces ve SynysterGates bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş