Hyundai Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

I20 1.4mpi Motor Yağı Tavsiye

'İ20 Forum - Club' forumunda Erkan.e tarafından 26 Mart 2024 tarihinde açılan konu

  1. SynysterGates

    SynysterGates Vip Üye

    Yaş:
    26
    Katılım:
    13 Aralık 2020
    Mesaj:
    1,051
    Alınan Beğeniler:
    1,025
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    İstanbul/Aydın
    Ad Soyad:
    Kaan
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Blue 1.4 (2011 -201X) RB
    Ben de 1.4 MPi kullanıcısı olarak 100 bin km'ye yakın Molygen 5W-30 kullanım, çokta memnundum. Şimdilerde ise Shell Helix Ultra 5W-40'a geçtim, bundan da çok memnun kaldım. Shell Helix HX8 ya da Ultra serisinin 5W-30 yağını kullanabilirsiniz gönül rahatlığıyla, hem de yarı fiyatına geliyor. 0W-20 ille de şart değil, hatta ülkemiz sıcaklık şartlarının Orta Doğu'ya çok yakın olduğunu düşünürseniz kullanmamanız avantajınıza olur.
     
    MAERKEK bunu beğendi.
  2. MAERKEK

    MAERKEK Vip Üye

    Katılım:
    5 Ocak 2019
    Mesaj:
    3,225
    Alınan Beğeniler:
    1,603
    Ad Soyad:
    MAERKEK
    Yaşadığınız Şehir:
    42-KONYA
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.4 (2006-2012) MC
    Bana niye haber etmen ... :mad::D
     
    onurforces bunu beğendi.
  3. SynysterGates

    SynysterGates Vip Üye

    Yaş:
    26
    Katılım:
    13 Aralık 2020
    Mesaj:
    1,051
    Alınan Beğeniler:
    1,025
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    İstanbul/Aydın
    Ad Soyad:
    Kaan
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Blue 1.4 (2011 -201X) RB
    Abi hatırlarsan buraya da yazmıştım, bir ara yağ basınç problemi yaşadım. En son karteri açtım baktım, süzgeç temizliği yaptım özenle her tarafı torkladım kapattım bakımını yaptım. 100 km gittim geldim baktım sıcak çalıştırmada yine yağ lambası kendi kendine sönmüyor, hemen gittim bulduğum en kaliteli 5W-40'ı aldım denemek için. Koyuş o koyuş, o zamandan beri 9 bin km yol yaptım, bir kere bile sorun yaşamadım. Buraya yazmamamın sebebi daha test ediyor oluşumdu yani :D Yağ pompası aşındığı için yapıyor çok yüksek ihtimal, mikro boşluklardan dolayı rölanti devrinde ilk marş basıncını oluşturamıyor. Bir de Molygen ince karakterli 5W-30, yani 0w-20 seviyesine daha yakın, benim araba da tüplü olunca haliyle motorda yağ aşırı ısınıp inceliyor da olabilir çünkü yağ soğutucu da yok. Şimdiki kullandığım yağ ise 5w-30'a yakın 5w-40, yani kendi grubu içerisinde nispeten ince denilebilir fakat benim sorunumu çözdü. Bir de yöneticiliğini yaptığım grupta benimle aynı sorunu yaşayan bir sürü kişi görünce budur dedim, umarım aklıma gelmeyen bir ihtimali kaçırmıyorumdur.

    Ek olarak yağ basınç testi de yaptığım için kafam rahat, eskiden de rölantide lamba yanık kalırsa bir sefere mahsus gaz verince basınç değerleri toparlıyordu, 40 viskozitede ise bu değerlerin her zaman stabil olduğunu gördüm. Nitekim şeytan kulağına kurşun, yağ lambası problemi komple kapandı zaten birdaha yaşamadım bu yağ ile. Motor da 170 bine geldiği için artık kendimi 5w-40'a kesin ikna etmiş durumdayım, 5w-30 olsun yakıt ekonomisi, sessizlik şu bu artık aramıyorum :D

    Velhasıl Shell Helix zaten çok kere farklı araçta deneyimledim Ultra serisini de çok severim, pişman etmedi. Sonraki yağ değişiminde bütçe yağı olan Hx8'i denicem, bakalım sessizlik ve yakıt ekonomisi konusunda nasıl olacak :D
     
    MAERKEK bunu beğendi.
  4. i20.sever

    i20.sever Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Katılım:
    19 Haziran 2026
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    2
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Yusuf Yılmaz
    Yaşadığınız Şehir:
    35-İZMİR
    Araç Modeli:
    Yeni i20 1.4 MPI (2020-202x)
    kitapçıkta herhangi şekilde katkı temizleyici vs. kullanmayın diyor araba 10.000 kmde istanbulda sık dur kalk yapıyorum trafik vs. 5w30 daha iyi koruma sağlamaz mı
     
    MAERKEK bunu beğendi.
  5. MAERKEK

    MAERKEK Vip Üye

    Katılım:
    5 Ocak 2019
    Mesaj:
    3,225
    Alınan Beğeniler:
    1,603
    Ad Soyad:
    MAERKEK
    Yaşadığınız Şehir:
    42-KONYA
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.4 (2006-2012) MC
    Temizleyici katkı kullanmayın diyorsa farklı bir marka yağa geçerken çalkalama yapabilirsiniz. (İlk bi yeni yağ koyup aracı çalıştırıp değiştirip bir daha yağ değişimi yapabilirsiniz)

    5w30 yağın sıcakta dayanımı koruması daha iyi olabilir.

    Motorların üretildiği malzemeler silindir içi kaplamalar , sekmanların üretim malzemeleri çok değişiyor.

    Grafikte sadece hava sıcaklık olarak değerlendiriliyor. Motor dayanımı vs konusunda bilgilendirme yapılmıyor.

    İnce yağlar buharlaşmaya daha yatkın oluyor diye bilinir bu yüzden kitapçıktada var olan 5w30 yağı kullanabilirsiniz.

    Dediğim gibi Hyundai genel merkezi servislere artık 0w30 yağdan başkasını aldırtmıyor . Bu yüzden servislerden bu yağdan başka önerisi olmaz
     
    Son düzenleme: 20 Haziran 2026 03:34
  6. i20.sever

    i20.sever Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Katılım:
    19 Haziran 2026
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    2
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Yusuf Yılmaz
    Yaşadığınız Şehir:
    35-İZMİR
    Araç Modeli:
    Yeni i20 1.4 MPI (2020-202x)
    evet bugün gittim 0w20 dediler planlı eskitme yada ellerinde ne varsa onu koyuyorlar motora 5w30 koyacağım liqui moly
     
    MAERKEK bunu beğendi.
  7. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,999
    Alınan Beğeniler:
    17,686
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    temizleyicilerin tamamı bir işe yaramıyor, bunlarla ilgili de testler var. infulancerların para için size ballandırdığı ürünlere aldanmayın.
     
    hsmsrn bunu beğendi.
  8. i20.sever

    i20.sever Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Katılım:
    19 Haziran 2026
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    2
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Yusuf Yılmaz
    Yaşadığınız Şehir:
    35-İZMİR
    Araç Modeli:
    Yeni i20 1.4 MPI (2020-202x)
    sipariş verdim ama 0w20yi daha iyi temizler diye düşündüm
     
  9. hsmsrn

    hsmsrn Kayıtlı Üye

    Yaş:
    44
    Katılım:
    12 Temmuz 2015
    Mesaj:
    400
    Alınan Beğeniler:
    384
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    TEKİRDAĞ
    Ad Soyad:
    Hasim Sirin
    Yaşadığınız Şehir:
    59-TEKİRDAĞ
    Araç Modeli:
    Accent Admire 1.6 (2003-2005) LC
    Motor yağı harici hiç bir aracıma katkı vs. kesinlikle koydurmadım.Bugüne dekte hiç sorun yaşamadım.O katkılar, yağ değişse dahi motor içinde ki kalan kalıntıları sebebi ile yeni yağıda bozuyor.
     
    MSC bunu beğendi.
  10. Asel Kaan Efe

    Asel Kaan Efe Moderatör

    Katılım:
    11 Eylül 2013
    Mesaj:
    17,575
    Alınan Beğeniler:
    23,491
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    MERSİN
    Ad Soyad:
    Ahmet DEMİR
    Yaşadığınız Şehir:
    33-MERSİN
    Araç Modeli:
    İ20 PB 1.2 MPI (2008-2014)
    Yıllar önce ex arabam Astra F ye bir depo yakıta 444 mü ne öyle bir katkı kullandım ardından araba yağ eksiltmeye başladıydı , o katkıdan da olabilir lpg taktırmıştım ondanda ama artık hiç bir zaman katkı kullanmadım.
     
  11. SynysterGates

    SynysterGates Vip Üye

    Yaş:
    26
    Katılım:
    13 Aralık 2020
    Mesaj:
    1,051
    Alınan Beğeniler:
    1,025
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    İstanbul/Aydın
    Ad Soyad:
    Kaan
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Blue 1.4 (2011 -201X) RB
    Katkı konusunda Engine Flush'ın işe yaradığını düşünüyorum, ancak ne hikmetse sırf merakten Cera Tec kullandıktan sonra yağ basınç sorunu yaşamıştım durduk yere. Özellikle grup 3 HC tam sentetik yağlar ve PAO yağların ciddi manada temizliği, dayanımı, esnekliği çok çok iyi olduğu için hiçbir ek katkıya ihtiyacı olmadığını düşünüyorum, tabii ki benim gibi biraz işin fantezisindeyseniz denemesi bedava :)
     
    Asel Kaan Efe ve MAERKEK bunu beğendi.
  12. MAERKEK

    MAERKEK Vip Üye

    Katılım:
    5 Ocak 2019
    Mesaj:
    3,225
    Alınan Beğeniler:
    1,603
    Ad Soyad:
    MAERKEK
    Yaşadığınız Şehir:
    42-KONYA
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.4 (2006-2012) MC
    Engine flush'ın amacı karbon birikimini azaltmak. Kurum denilen maddeyi uzaklaştırmak eski yağın kalıntısı temizlemek.
     
  13. BySciaa

    BySciaa Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Katılım:
    17 Mart 2025
    Mesaj:
    162
    Alınan Beğeniler:
    69
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Ankara
    Ad Soyad:
    Mehmet
    Yaşadığınız Şehir:
    6-ANKARA
    Araç Modeli:
    İ20 PB 1.4 MPI (2008-2014)
    1.4 cvvt 2013 i20 aracımda kitapçıkta 5w-30 yazıyor ama motor 225 binde aracımı hangi ustaya götürsem 10w40 önerdi ve hep 10w40 kullandım lpg olduğu için bunun daha iyi olacağını söylüyorlar bi sorun yaşamadım motul-shell-castrol hangisi kafama yatarsa ondan koyduruyorum :D
     
  14. MAERKEK

    MAERKEK Vip Üye

    Katılım:
    5 Ocak 2019
    Mesaj:
    3,225
    Alınan Beğeniler:
    1,603
    Ad Soyad:
    MAERKEK
    Yaşadığınız Şehir:
    42-KONYA
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.4 (2006-2012) MC
    Kışın eksi 20'lerde kullan bakalım 10w40 yağı . Aa motor eskidi hemen kalın yağa geç ne alaka len ? Hangi mantık ?
     
    hsmsrn bunu beğendi.
  15. hsmsrn

    hsmsrn Kayıtlı Üye

    Yaş:
    44
    Katılım:
    12 Temmuz 2015
    Mesaj:
    400
    Alınan Beğeniler:
    384
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    TEKİRDAĞ
    Ad Soyad:
    Hasim Sirin
    Yaşadığınız Şehir:
    59-TEKİRDAĞ
    Araç Modeli:
    Accent Admire 1.6 (2003-2005) LC
    Sanayi eşrafı 10W40 koymayı çok sever.Hangi aracı götürsen aaaa bunun yağı 10W40 der koyar,sonrasında da aracın canına okur.160 binde accente hala 5w40 dolduruyorum.Km 100 bini geçmiş,artık 10W40 koyalım buna diyorlar :) Tabiiki asla koydurmam.4 litrelik bidonu boşalttılar bikere,tekrar yağ tahliye ettirttim.Bakmasak kapağa kadar doldurup yollayacaklar.Elimiz yatkın Allahtan,sanayide büyümenin avantajı.Kimseye güvenmeyip,bakımını kendim yapıyorum.
     
    BySciaa, adnankaya ve MAERKEK bunu beğendi.
  16. SynysterGates

    SynysterGates Vip Üye

    Yaş:
    26
    Katılım:
    13 Aralık 2020
    Mesaj:
    1,051
    Alınan Beğeniler:
    1,025
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    İstanbul/Aydın
    Ad Soyad:
    Kaan
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Blue 1.4 (2011 -201X) RB
    En iyisi, ben de birkaç zamandır kendim yapıyorum. 10 yıldan fazla süredir forumlarda hep 10-40 yerine 5-40 daha iyi diye yazmaktan elimiz çürüdü. Bazı araçlar özellikle eski olanlar 10-40 talep edebiliyor, o zaman güvenle koyulabilir çünkü motor yapısı soğukta o yağı dolaştırabilecek şekilde ve bırakacağı kurumu tölare edebilecek şekilde dizayn edilmiştir. Ancak tam sentetik bir yağ varken, sıcaklık skalası daha genişken bir insanın 5-40 yerine 10-40 koymasının nedeni ya motor ya da yağ hakkında hiçbir bilgisi olmadığını, ya da işin ucuzuna kaçtığını gösterir. Bu insanlar daha bunu anlayamazken, her 5-40'ın aynı viskozitede olmadığını anlatmak mümkün değil. En iyisi, motorda bir problem ya da kayda değer bir eksiltme olana kadar, kitapçıkta ne yazıyorsa onu koymak, adamlar onu bile yapamıyor. Allahtan çoğu Hyundai motoru yağ seçiciliği konusunda oldukça cömert.
     
    BySciaa ve MAERKEK bunu beğendi.
  17. hsmsrn

    hsmsrn Kayıtlı Üye

    Yaş:
    44
    Katılım:
    12 Temmuz 2015
    Mesaj:
    400
    Alınan Beğeniler:
    384
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    TEKİRDAĞ
    Ad Soyad:
    Hasim Sirin
    Yaşadığınız Şehir:
    59-TEKİRDAĞ
    Araç Modeli:
    Accent Admire 1.6 (2003-2005) LC
    Admireler ilk çıktığında servis yağı 10W40 tı. 2005-2007 yılı arası 2 yıl yetkili servis yedek parça departmanında çalıştım.30 bin km boyunca bu yağı değişmeyip kullanan,normal bakımını yapıp hiç sorunsuzca yıllarca kullananlar biliyorum.Tabi plazadan getz alıp,tatile diye yola çıkıp sadece 256 km de yatak saranıda var.Tabii ki bunlar istisna.Eski hyundailer neredeyse hiç yağ seçmez denebilir.Ama illa ki 10W40 yağ yanıp karbonlaşıp kurum kaplıyor motoru (Lifter sesinin, yanlış yağ filtresi kullanımından sonra gelen başlıca sebebidir.) Hele ki castrol magnatec marka.O zamanlar çalıştığım yetkili serviste castrol varil yağları kullanıyordu.Kaliteli bir 5W40 ta bahsettiğim bu olayı bakım periyotlarına uyduğunuz sürece kolay kolay göremezsiniz.20W50 yağda dahi bu olayı görmedim.Ancak 10W40 ta bu durum ile çok karşılaştım.Bu zamanda dahi çoğu kişinin anlayışı yağ işte! Hepsi aynı mantığı mevcut.Bunlara teknik data ,hths,alevlenme noktası, cst değeri,akma noktası falan anlatamazsın.Ne koyalım abi? Aaa 10W40 çok iyi.Bunun yağı bu :)
     
    Son düzenleme: 22 Haziran 2026 23:18
    Asel Kaan Efe, SynysterGates ve MAERKEK bunu beğendi.
  18. Batum1923

    Batum1923 Yeni Üye

    Yaş:
    35
    Katılım:
    16 Haziran 2026
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    4
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Batum İnan
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Kia
    2022 1.4 6AT Kia Rio kullanıcısıyım İstanbul'da her iki yakada da farklı özel servislere gittim 5w30 PO kullanıyorlar genelde.Motul, castrol,shell seçenekleri de mevcut oluyor. Hyundai-Kia Kappa 1.4 motorlarda i20, bayon, stoniclerde de 5w30 kullanıyorlardı. 5w30 yağlarda A5 ile C3 farkları oluyor herhalde ona dikkat etmedim.
     

Bu Sayfayı Paylaş