Hyundai Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Accent Era 1.5 Crdi Çekiş Düşüklüğü

'Arıza Tespit Bölümü' forumunda dogukangul23 tarafından 28 Haziran 2023 tarihinde açılan konu

  1. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    tarifinizden hiç bir şey anlaşılmıyor, turbo kelebek sensörü diye bir parça aracınızda yok. arıza kodu nedir?
     
    MAERKEK bunu beğendi.
  2. Mbayram61

    Mbayram61 Yeni Üye

    Yaş:
    36
    Katılım:
    1 Kasım 2025
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    0
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Muhammet
    Yaşadığınız Şehir:
    41-KOCAELİ
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    Araba önceden gaza bastığımda vakumlama yapıyordu. Arıxa olarak Motor ışığını yakıyordu. Elektronik bakınca sensör hatası veriyordu 3 bin verdim ufak Bi sensör değiştirdim. Bana söylenen motor sensörü. Değiştirdikten sonra yine aynı hatayı vermeye başladı 1 hafta sonra bu sefer vakumlama değilde vurdurma yapıyor gaz pedalına bastiğimda devir vermiyor arabaya yani gitmiyor. Motorun calışmasında yağında fln hiç Bi problem yok acıkcası. Bilmem anlatabildimmi
     
  3. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    [​IMG]

    değişen parça buysa muhtemelen turbonuz sorunlu. doğru yardımcı olabilmemiz için arıza kodunu da belirtmeniz gerekiyor.
     
  4. Mbayram61

    Mbayram61 Yeni Üye

    Yaş:
    36
    Katılım:
    1 Kasım 2025
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    0
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Muhammet
    Yaşadığınız Şehir:
    41-KOCAELİ
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
  5. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
  6. Mbayram61

    Mbayram61 Yeni Üye

    Yaş:
    36
    Katılım:
    1 Kasım 2025
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    0
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Muhammet
    Yaşadığınız Şehir:
    41-KOCAELİ
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    Teşekkürler uyguluycam
     
  7. Accenteraavgt

    Accenteraavgt Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    36
    Katılım:
    2 Mayıs 2026
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Eyüp sarı
    Yaşadığınız Şehir:
    25-ERZURUM
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    Hocam selamın aleyküm aynı çekiş problemi yaşıyorum hibrit yaptırmadım ama turbo revizyon gördükten sonra böyle oldu bu vestgate kolunun ayarı nasıl yapılması lazım yardımcı olur musun 12 diş saydım ben kolda
     
  8. Accenteraavgt

    Accenteraavgt Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    36
    Katılım:
    2 Mayıs 2026
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Eyüp sarı
    Yaşadığınız Şehir:
    25-ERZURUM
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    Hocam yukarı aldıktan kasıt nedir kol uzatıldı mı kısaltıldı mı
     
  9. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    merhaba, bu fikir verir.
     
    Accenteraavgt bunu beğendi.
  10. Accenteraavgt

    Accenteraavgt Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    36
    Katılım:
    2 Mayıs 2026
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Eyüp sarı
    Yaşadığınız Şehir:
    25-ERZURUM
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    Teşekkür ediyorum kolu falan sökmeden üzerinde ayarlanabilir değil mi
     
  11. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    doğru ayarlayamazsanız yani yüksek basınçta vgt açık kalırsa mil kırar yada bir yerleri patlatır.
     
  12. FehimYanzı

    FehimYanzı Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    33
    Katılım:
    5 Şubat 2025
    Mesaj:
    27
    Alınan Beğeniler:
    22
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Fehim
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    Abi selam sen yazılım veya mekanik işiylemi uğraşıyorsun ? Arkadaşın hiç bir ustanın çözemediği sorunu var. Yerin varsa istanbuldamı.
     
  13. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    hayır, benim mesleğim çok farklı. eş, dost ve kendi araçlarımı yapıyorum sadece.
    arkadaşınızın sorunu nedir?
     
    getz5454 bunu beğendi.
  14. FehimYanzı

    FehimYanzı Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    33
    Katılım:
    5 Şubat 2025
    Mesaj:
    27
    Alınan Beğeniler:
    22
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Fehim
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    Arabada çekmeme sorunu turbo enjektör egr herşey yapıldı ama düzelme olmamış. N75 gelen vakumu wesgate takınca düzeliyor ama sürekli turbo devrede oluyor bu seferde. N75 valfleri testide yapılmış beyindende kontrol edilmiş sorunu bulamadılar. Kompresör testide yapılmış
     
  15. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    n75'den çıkıp turboya giden hattın vakumu 60kpa altındaysa vakum hattında sıkıntı var demektir. eğer 60kpa ve üzeri değer veriyorsa bu seferde turbo vgt kanatçıklarında yada mil vakum diyaframında sıkıntı var demektir. önce bunlar saatle kontrol edilmeli.
     
    FehimYanzı ve MAERKEK bunu beğendi.
  16. Accenteraavgt

    Accenteraavgt Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    36
    Katılım:
    2 Mayıs 2026
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Eyüp sarı
    Yaşadığınız Şehir:
    25-ERZURUM
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    Abi aynı sorun var bir türlü çözemedik araç geç gaz yiyor gibi akışmetre map sensörü turbo tamiri hepsi yapıldı turbo 3.000 devirde giriyor ve çekiş düşüklüğü var vnt ayarına da cesaret edemiyorum
     
  17. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    merhaba, turbonun vnt sistemi 3000 devirde devre dışı kalır. vnt çekmiş gibi enjeksiyon yapıyor ve vnt çekemiyorsa alt devirde dumanı basar. duman yoksa rail basıncında problem vardır, yolda 1500 devir yürüken gaza yüklendiğinizde kaç bara çıkıyor?
     
    Accenteraavgt bunu beğendi.
  18. Accenteraavgt

    Accenteraavgt Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    36
    Katılım:
    2 Mayıs 2026
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Eyüp sarı
    Yaşadığınız Şehir:
    25-ERZURUM
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    Map sensörü basınç verisi en fazla 170 kpayı görüyor abi gaza yüklenince aynı oranda artmıyor. Arabaya gaza basıyorum bi 3 5 saniye bekliyor öyle sonra 3000 devre gelince birden fırlıyor

    Rail basıncı rölantide 27500 kpa gazlayınca 160.000 kpa ları görüyor bu arada abi obd cihazında
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 2 Haziran 2026
  19. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    1800 bara çıkması lazım, sizde 1600'de kalmış. yakıt hattında mekanik bir problem yoksa genelde bu sorun havaakışmetre sorunuyla oluşur. siz akışmetreyi değiştiğinize göre hatta yada hat tahliyesinde sorun var.
     
    Accenteraavgt bunu beğendi.
  20. Accenteraavgt

    Accenteraavgt Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    36
    Katılım:
    2 Mayıs 2026
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    2
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Eyüp sarı
    Yaşadığınız Şehir:
    25-ERZURUM
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    Mazot filtresi hiç değişmedim bundan yapar mı abi
     

Bu Sayfayı Paylaş