Arkadaşlar 2005 elantra 1.6 üzerindeki benzin pompası 3 barlık mı yoksa 5 barlık mıdır. Bilen varmı? Araç benzinde titriyor ve stop ediyor lpg de bişey yok usta ölçtü 3.5 değeri çıktı mantık olarak 3 lük pompa 3.5 değeri göstermez pompanız 5 liktir ve 1.5 bar düşük basıyor buda probleme yol açıyor pompayı değiştirelim dedi. Siz ne dersiniz bana mantıklı geldi, ama pompayı nerden temin edebilirim bilen varsa yazsın lütfen.
yeni bi pompa alıcaksan bi sen bilirsin bide benzinde titriyorsa sabahları aracınızı çalıştırırken benzinle çalıştırın bi müdded gidin sonra lpgye takın önerim budur
Sabahları her zaman benzinde çalışıyor sistemim sıralı sıkıntıyı benzinde veriyor zaten ama biraz önce araştırdım buldum pompanın normal basınç değeri 350 kPa (3.5 kg/cm kare) yani değerler normal zaten ölçüm sonucunda 3.5 çıkmıştı. O zaman pompada arıza yok.
Yağ değişiminden sonra başladı Coşkun abi.Ama önceleri çok hafifbir titreme oluyordu fakat stop hiç etmedi hatta tüm kış boyunca hiç sorun yaşamadım.Sorun nedenlerinden biri PCV valfinin kirli yada arızalı olması imiş tamir kataloğuna göre. 2 neden daha var vakum hortumunun çıkmış olması yada buharlaştırıcı emisyon kutusu tahliye sistemi arızalı olabilir diyor ben sadece PCV valfinin yerini biliyorum yarın bir lokma takımı alıp motor kapağını söküp bir bakacam. İnşallah sebebi budur.
Sistem bi yerden hava alıyor gibi geldi bana, bir yerlerden hortum felan çıkmış olabilir, yakıt sistemini takip et, patlak felan varsa oradan gereksiz fazla hava emişi (beyinin önerdiği hava miktarının üzerinde)yapıp karışım ayarını bozuyor olabilir.......https://www.hyundaiclubtr.com/forum/https://www.hyundaiclubtr.com/smileys/smiley6.gif
Bugün sabah motor kapaığını söktüm ama tamir kılavuzundsa görünen PCV valfine benzer bişey bulamadım, cumartesi bir daha Bosch servisine gidip ustaya kılavuzda okuduğum olası sebeplerden bahsedecem. Bayağı bir sıkıntı oluyor lpg ye geçene kadar motorun çalıştırmak için çok uğraşıyorum bu arada dikkatimi çekti ilk çalışmada egsozdan acaip duman atıyor aceba bir ilgisi varmıdır.
Bugün netten sipariş verdiğim enjektör temizleyici ürünü depoya koydum, ve 30 tl lik benzin aldım çok yüksek devirlerde aracı kullanıp bir lpg ye bir benzine geçirdim. .Önceden lpg den benzine geçinçe motor sarsılıyordu hatta bazen stop ediyordu, şimdilik o sorun yok oldu diyebilirim umarım bunun motorun sıcaklığı ile ilgisi yoktur. Bu arada carbon clean yapılmıştı bir faydası olmadı bu durumu bakalım sabah soğukken ne yapacak yarın bakacaz inşallah sorun hallolmuştur.
Evet ilaç gerçekten işe yaradaı tekleyen stop eden motor saat gibi oldu. Aracı denedim motor saat gibi, demekki yakıt sisteminde pislik vardı ama anlamadığım carbon clean neden işe yaramadı bide boş yere 70 ytl verdik.
bu arada yakıt filtresine de ayrıyeten bir bakın derim.madem yakıt sistemi kirlenmiş ise filtrede kirlenmiştir.
Kendim bakabilirmiyim bilmiyorum sanırım elantraların filtreleri depo kısmında motor tarafında baktım bulamadım yoksa değiştirecektim.