Hyundai Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

İ30 İlk Kalkıştı Gaz Yememe Sorunu

'Arıza Tespit Bölümü' forumunda Eylber tarafından 14 Mart 2026 tarihinde açılan konu

  1. Eylber

    Eylber Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Katılım:
    5 Şubat 2026
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    5
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mert
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Yeni İ30 1.6 CRDİ (2012-201X) GD
    Arkadaşlar merhaba, 2014 Dizel otomatik İ30 aracım var , ilk sahibiyim ,son 1 yıldır neredeyse, şöyle bir durum var aracımda ,ilk çalıştırmada bazen geç marş alıyor ,mesela Hava 3 derece şak diye marşı alıyor hava 15 derece geç marş alıyor ,bazen ilk çalıştırmada devir dalgalanması oluyor,en can sıkıcısıda ilk kalkıştı gazı köklememe rağmen araç çok yavaş bir şekilde hareket ediyor 3-4 saniye sonra fırlıyor ve sonrasında sorun yok, hele çok hafifte olsa yokuşsa o ilk kalkıştı eyvah eyvah,bazen araç sanki gitmiyor ,ama bazende ne güzel yağ gibi akıyor diyorum ,işin can sıkıcı yani bunlar bazen oluyor bazen olmuyor hiç belli değil , bir tanıdığı götürdüm dumanla test yaptı acaba bir yerden havamı alıyor diye sorun yok ,sürekli yapmaya başladığında geleceksin diyorlar birde enjektörcüye bir göster dedi,tespit edememek çok kötü bir şey gerçekten olabilecek bütün sensörler temizlendi)bunu yaşayan oldumu acaba, şimdiden teşekkürler
    (Böyle bir konu bulamadım forumda inş doğru yere açmışımdır konuyu .)
     
  2. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
  3. Eylber

    Eylber Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Katılım:
    5 Şubat 2026
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    5
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mert
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Yeni İ30 1.6 CRDİ (2012-201X) GD
  4. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    egr sisteminiz mekanik olarak açık kalmış olabilir. bu durumda yazılım olduğu için arıza kodu vermez. söküp temizleyebilirsiniz, forumda detayları vardı.
     
  5. Eylber

    Eylber Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Katılım:
    5 Şubat 2026
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    5
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mert
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Yeni İ30 1.6 CRDİ (2012-201X) GD
    Hocam yazılımla iptal den önce egr sökülüp kontrol edildi çalışmasında bir sıkıntı yok dendi temizlendi de ama tercih sizin isterseniz değiştirelim isterseniz iptal edelim dendi ,iptal ettirdim
     
  6. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    egr'den eminseniz yakıt sistemi hava yapıyor olabilir. aracı çalıştırmadan önce filtre üzerindeki pompayla sistemin havasını almayı deneyebilirsiniz.
     
    Eylber bunu beğendi.
  7. Eylber

    Eylber Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Katılım:
    5 Şubat 2026
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    5
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mert
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Yeni İ30 1.6 CRDİ (2012-201X) GD
    Yok hocam emin falan değilim:) bana söyleneni yazdım bende,ama neticede egr baypas edildikten sonra işlevsiz kalkıyormu ?

    Yazmayı unuttum mesela 2 gündür inanılmaz keyifli gidiyor araç

    Mutlaka birisinin başına böyle bir şey gelmiştir diye buradan çok ümitliydim valla ya:(

    Son iki gündür sık yapmaya başladı özellikle yokuşlarda araç gitmiyor resmen sonra fırlıyor bazende yapmıyor ,meşhur AI sorduğumda sonuç bzii gaz pedalı sensörünü götürüyor olabilirmi sizce
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 21 Mart 2026
  8. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    pedallar çift potanslı, sorun olsa farklı değerler nedeniyle anında arızayı basar. gaz yemediği durumda egzozda duman varsa egr açık kalıyor demek.
     
  9. Eylber

    Eylber Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Katılım:
    5 Şubat 2026
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    5
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mert
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Yeni İ30 1.6 CRDİ (2012-201X) GD
    Egr iptal edildi hocam ??
     
  10. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
  11. Eylber

    Eylber Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Katılım:
    5 Şubat 2026
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    5
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mert
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Yeni İ30 1.6 CRDİ (2012-201X) GD
    Hocam birde egzozda falan herhangi bir duman falan yok, herşey normal araçta, sadece, pedalı köklememe rağmen araç gitmiyor, çok yavaş hızlanıyor ve 5-6 saniye sonra fırlıyor ,sonra dur kalk yapsamda sorun olmuyor ama son 1 haftadır bazen araç sıcak olsada yine bu durumu yaşıyorum ,yokuşlarda komple yığılma değil ama çekişte düşüş hissediyorum ,hep söylediğim en can sıkıcı şey bunun bazen yapması,bazen ide araca nazar değicek kadar:)) akıp gidiyor araç:(
    Eger yazılımla iptal edildi ,körleme falan yapılmadı:(
     
  12. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    mekanik olarak arada açık kalmadığından nasıl emin oluyorsunuz? egr arızası varsa zaten mekanik problem var demektir, bunu sadece yazılımla iptal etmek cahilliktir. yazılım yaptırdığınız kişi/yer bunu bilmiyorsa zaten yaptığı yazılım da allahlıktır.

    hyundai crdi motorlarda körleme yapılmaz, forumda yazılarım var, egr iç kartuşunu söküp kanalı ters olacak şekilde takmak yeterli. conya vb bir süre sonra kaçıracak uygulamalardan çok çok daha iyi ve kusursuz geçirimsizliği var.
     
    Eylber bunu beğendi.
  13. Eylber

    Eylber Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Katılım:
    5 Şubat 2026
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    5
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mert
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Yeni İ30 1.6 CRDİ (2012-201X) GD
    Demişsiniz ya bilmiyorlarmı diye sizden anladığım Bence bilmiyorlar ,Peki bu anlattıklarımı egr yaparmı ,yazılımla iptal etmeden önce zaten motor arıza ışığı yaktı hata kodu P 0402 yanlış hatırlamıyorsam.
    Hocam egr ile ilgili yazınızı linkini atarmısınız teşekkürler
     
  14. Eylber

    Eylber Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Katılım:
    5 Şubat 2026
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    5
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mert
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Yeni İ30 1.6 CRDİ (2012-201X) GD
    Hocam bu anlattığım ilk çalışmada bazen geç çalışması aracın bazen ilk çalıştırmada rolanti dalgalanması bazen ilk çalıştırmada aracın gaz yememesi ve sonra fırlaması gibi ve bunu bazen yapıp bazen yapmaması nın sebebi egr midir peki ,başka arayışa girmesemmi şimdilik,öncelik olarak sizin dediğiniz kanalı ters takma işini yaptırıcam bir ustaya inş düzelir ,nasıl teşekkür ederim size anlatamam hocam okadar sıkıntılı bir durum ki bu şeyi ara ara yapması,teşekkürler
     
  15. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    merhaba, egr sistemi açık kalınca havaakışmetresi sonrası hesaplanan hava hacmini etkiliyor. geç çalışma, rölanti dalgalanması, duman v.b bir çok olumsuzluk yaratıyor. üst devirlerde akışmetre verisinin düzeltmesi az olduğu için basınç tabanlı enjeksiyon yapıldığından bu gibi sorunları sadece düşük devirlerde algılıyorsunuz. aracınızın mekanik olarak egr'si açık kalmıştır yada havaakış metreninz artık kararlı veri veremiyordur. ikisini de denemeniz lazım, kolay olan egr'nin mekanik iptali.
     
    Eylber bunu beğendi.
  16. Eylber

    Eylber Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Katılım:
    5 Şubat 2026
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    5
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mert
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Yeni İ30 1.6 CRDİ (2012-201X) GD
    [​IMG]
    Eyvallah hocam teşekkürler ,bıkmadan cevap verdiniz sağolun gerçekten ,dediğinizi yaptırıcam, sonra buradan yazıcam sonucu, tekrar teşekkürler
    Hocam birde bunların soketi varya bunu çıkarsak yinede mekanik olarak iptal etmeden olmuyormu sadece aklıma takıldı ,birde resimde nereyi söküp ters çevirmek gerekli mümkünmüdür işaretlemeniz
     
    Son düzenleme: 23 Mart 2026
  17. Eylber

    Eylber Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Katılım:
    5 Şubat 2026
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    5
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mert
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Yeni İ30 1.6 CRDİ (2012-201X) GD
    Hocam öyle olmadığını söylüyorlar illa körlemek için bir parça kestirip takacaklarmış:((
    Burası İstanbul, usta bulmak zor:(
     
  18. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,668
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    istanbulluk bir olay değil, ustalar sistemi bilmiyorlar ve kalifiye değiller. conta taktırın, ben bir ara denk gelirse yapılışı ile ilgili video çekeceğim. ilerde yaparsınız sizde.
     
    Eylber bunu beğendi.
  19. Eylber

    Eylber Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Katılım:
    5 Şubat 2026
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    5
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mert
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Yeni İ30 1.6 CRDİ (2012-201X) GD
    Hocam araya bir parça koydular metal, her mesajımda söylediğim araç bazen hiç birşey yokmuş gibi akıyor resmen,bugün işte tam olarak böyleydi aracım,ama bu egr'yi mekanik olarak kapatmak ile alakalımı bilmiyorum, bir kaç güne belli olur, inş öyledir ,inş düzelmiştir ,düzelmişse hocam inan bu senin mesajlarından dolayıdır ısrarla yazılım yetmez mekanik olarak ta kapatmak lazım mesajlarından dolayı götürdüm ve ısrarla bunu istedim, yoksa onlarda ısrarla gerek yok dediler, ama bende ısrar edince onlarda yaptı :),egr iptalini orada yaptırdığım için ve sorun devam ettiği için,gerçekten çok cüzi bir para verdim ,tekrardan teşekkürler hocam ,bilgilendirme yapıcam yine buradan ,Saygılar
     
  20. Eylber

    Eylber Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Katılım:
    5 Şubat 2026
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    5
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mert
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Yeni İ30 1.6 CRDİ (2012-201X) GD
    Hocam merakımdan soruyorum bu egr açık kalmış olabilir dediğiniz nasıl birşey bu,yani benim araçta pc den egr of yapıldı dendi,bu sizin egr kapatma meselesi yazılımda bir şeyler yapmak mı ,yoksa elle müdahale edilmesi gereken bir şeymi egr nin açık bırakılmaması için .
     

Bu Sayfayı Paylaş