Herkese merhaba, Dün gece başıma gelen bir olaydan bahsedecegim. Saat 22:00 civarı E5'de ilerlerken bizim çocuk arkan koltuktan uzanıp ön konsoldan birşey almaya çalışırken yanlısıkla elektronik el frenini çekti. Hızımda 100 km/h civarıydı. Benim bildigim kadarıyla giderken elektronik el freni calısmamalıydı? Fakat çekmesinle araç bir açnda fren koydu ve saniyelik hemen kendini bıraktı. Eger bırakmasaydı %99 kaza olacaktı çunku trafik yogundu. Elektronik el freni devreye giriyormuydu bu durumlarda? Bunu bilsem tabiki asla oralara dokunmasına izin vermezdim. Neyse araç fren koydu aniden tekrar hızlandı. Muhtemelen devreye girdi benim ayagım gaza basılı oldugu icin tekrar freni bıraktı diye dusunuyorum... Bu durum benim basıma geldi herkesede tecrube olsun diye paylasmak istedim. Bu arada araç Seat Leon 2017
Merhaba, Evet, elektronik el freni “çek-bırak” hareketiyle devreden çıkıyor. Ancak araç hareket halindeyken el frenini çekip basılı tutarsanız, sistem devreden çıkmaz. Bu durumda araç yavaşlar ve hatta durmaya zorlanır. Yani fren, acil durumlarda aktif şekilde devreye girer. Yani araç gidiyor diye devreden tamamen çıkmıyor sistem sürekli devrede aslında.
Ayni durum yıllar önce bizim insignia varken,benim oğlan arka taraftan birden el freni düğmesini bastı ve aynı durumu yaşadık
Elektronik el freni hareket halindeyken de çalışır, normalde arka tekerleri kilitlerken eğer hareket halinde çekili bir şekilde tutarsanız 4 teker birden kazık fren yapacaktır. Bunun sebebi bu sistemin aynı zamanda güvenlik nedeniyle de bir pasif güvenlik sunması, örneğin sürücü baygınlık geçirdiğinde aracı makul şekilde hizalayıp bu sistem ile ani bir şekilde durulup kaza önlenebilir. Yani sanılanın aksine hareket halindeyken çektiğinizde sadece arkaları kilitleyerek aracı kaydırmaz.
El freninin amacı sadece araç sabit durur iken değil hareket halinde iken de aracı durdurabilmektir. Bu nedenle; P ve R tuşları çalışmasa da elektronik el freni tuşa basıldığı durumda aracı durdurur.