Hyundai Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

2011 Otomatik Elantra D Konumunda Titreme Ve Ses

'Elantra Forum - Club (MD/UD; 2010–2015)' forumunda Prometheus__ tarafından 11 Aralık 2022 tarihinde açılan konu

  1. Prometheus__

    Prometheus__ Yeni Üye

    Yaş:
    52
    Katılım:
    17 Aralık 2019
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    erkal coskun
    Yaşadığınız Şehir:
    6-ANKARA
    Araç Modeli:
    Diğer Modeller
    Merhaba,
    2011 otomatik elantrada vites D konumundayken frene basılıyken çok fazla bir titreme oluyor, daha önceden de vardı ama bu aracın hareket etme isteğine bağlı olarak rahatsız etmeyecek şekilde hissediliyordu, son 1 haftadır rahatsız edecek düzeyde bir titreme var, titremenin oluşturduğu ses ile beraber pedallarda, direksiyonda ve koltukta bile bu titreme aşırı hissediliyor, sanki motor kapağı sallanıyormuş gibi. Vitesi boşa alıp freni bırakınca kayboluyor. Freni bırakıp hareket ettiğimde ses kesiliyor ama tamamen kaybolmuyor, titremeyi hala hissedebiliyorum. Bazı zamanlarda daha az yaparken bazen ses ve titreme artıyor. Araç LPG li, benzine aldığımda da bir miktar azalsa da devam ediyor, ayrıca son bir kaç gündür durur haldeyken frene bastığımda ( her basıp çektiğimde) vites kolu altından yüksek derecede çıt yada tik sesi geliyor, sanırım şanzıman ayırma swici sesiymiş ama buda daha önce hissedilmezken şimdi yüksek bir ses şeklinde ortaya çıktı. Bu sorunlarla karşılaşıp çözümüne ulaşan varsa bilgilendirmesini rica ederim.
     
  2. koreci

    koreci Vip Üye

    Katılım:
    25 Ağustos 2010
    Mesaj:
    2,728
    Alınan Beğeniler:
    1,723
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    ramiz seymen
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Elantra 1.6 CVVT (2011-201X) MD
    Şanzıman kulağı veya motor kulağı büyük ihtimal...

    Yan sanayi titremeyi kesmez, tercihen orijinalden şaşmayın.
     
  3. Prometheus__

    Prometheus__ Yeni Üye

    Yaş:
    52
    Katılım:
    17 Aralık 2019
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    erkal coskun
    Yaşadığınız Şehir:
    6-ANKARA
    Araç Modeli:
    Diğer Modeller
    Teşekkür ederim ama kulaklara ve takozlara baktırdım sorun yok.
     
  4. hokans

    hokans Kayıtlı Üye

    Yaş:
    45
    Katılım:
    11 Aralık 2013
    Mesaj:
    326
    Alınan Beğeniler:
    131
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    Hasan
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Elantra 1.6 CVVT (2011-201X) MD
    1) Motor rölantide çalışırken frenden ayağınızı çekince fakat vites park konumundayken ses var mı? Şayet sarsıntı geçiyor fakat ses devam ediyorsa, ses için çok basit bir çözüm var. Motorun üstündeki plastik motor toz koruyucu kapağı sökün. Toz koruyucuyu ters çevirip üzerindeki 4 tane deliğin içlerine sünger ya da kumaş bant koyun. Tekrar motorun üzerine yerleştirin. Ses kesilecektir. Sarsıntı ise park konumundayken ve frenden ayağınızı çektiğinizde de devam ediyorsa problemin kaynağının tamamen motor salınımından kaynaklı olduğunu netleştirmiş olursunuz. Vites ve fren kısmını otomatikman elemenizi sağlar.

    2) Vites kolu altından yüksek derecede gelen çıt sesinin çözümü de çok basit. Vites kolunu söküp vites bölgesini açın. Switch sesi dedikleri, aslında mekanik olarak çalışan plastik küçük bir kolun plastik gövdeye vurması. İki parça arasına ince sünger koyunca iş halloluyor. İnternette vites bölgesinin nasıl söküldüğü olması lazım. Problemin çözümü o kadar basit ki Hyundai bunu nasıl atlamış aklım şaşıyor. Servisler ise bu kadar kolay bir çözümü olan şeyi neden yokuşa sürüyorlar hayret ediyorum.
     
    Son düzenleme: 14 Aralık 2022
    adgny bunu beğendi.
  5. Alperkrp

    Alperkrp Yeni Üye

    Yaş:
    46
    Katılım:
    7 Ocak 2025
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Alper Körpe
    Yaşadığınız Şehir:
    6-ANKARA
    Araç Modeli:
    Elantra 1.6 CVVT (2011-201X) MD
    Üstadım sorunun kaynağını neymiş öğrenebilir miyiz. Aynı sıkıntı benim araç dada başladı. Yardımcı olursan çok sevinirim.
     
  6. Ayhanarık

    Ayhanarık Yeni Üye

    Yaş:
    41
    Katılım:
    25 Şubat 2025
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Ayhan arık
    Yaşadığınız Şehir:
    6-ANKARA
    Araç Modeli:
    Elantra 1.6 CVVT (2011-201X) MD
    Reis sorunu çöze bildinmi benim araç D konumda ve N konumda titreme yapıyor
     
  7. isakaraca

    isakaraca Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Katılım:
    12 Mayıs 2025
    Mesaj:
    20
    Alınan Beğeniler:
    13
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    İsa KARACA
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Elantra 1.6 CVVT (2011-201X) MD
    Selamun aleyküm, forumda yeniyim. 3 aydır 2012 elantra 1.6 benzin 132 ps otomatik aracım var. Konuyla ilgili forumdaki çoğu başlığı okudum ama kimse (çözümü bulduysa eğer) çözümle alakalı birşey yazmamış. Soruna gelecek olursak;
    Aracı park konumundan d veya r konumuna aldığım zaman araçta oluşan titreşim var. Aynı şekilde vitese alıp ilk hareketini aldığı anda aracın altından çıt diye bir ses geliyor. Bu sesi fren pedalında ve vites topuzunda da hissediyorum ama frende veya vites topuzunda herhangi bir salınım yok. Hareketi aldıktan sonra vibrasyon veya ses de yok. Her gittiğim yer farklı birşey söyledi artık ne yapacağımı ben de şaşırdım. Yardımcı olursanız sevinirim.
     
  8. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,973
    Alınan Beğeniler:
    17,666
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
  9. isakaraca

    isakaraca Kayıtlı Üye Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Katılım:
    12 Mayıs 2025
    Mesaj:
    20
    Alınan Beğeniler:
    13
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    İsa KARACA
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Elantra 1.6 CVVT (2011-201X) MD
    Hocam sorunu çözdük, bu zamana kadar yapılan tamiratı anlatacağım.
    Önce buji ve bobin ile başladım. Komple değiştirdim. Alternatörün rulmanları ve kömürleri değişti ama titreme yine geçmedi. Bir soruna kafayı takınca para falan gözüm görmüyor, motor ve şanzıman kulağı komple değiştirdim. Motorun şanzıman ve yolcu tarafındaki kulakta pek sorun yoktu ama sürücü tarafındaki kulak bayağı yıpranmış. Şimdi araçta d veya p konumda, klima açıkken, hatta tüm elektronik aletler çalışıyorken (arabada amfi de var) herhangi bir titreme veya devir düşüklüğü problemi kalmadı. Garip bir şekilde alternatöre yük bindirdiğimde eskisi kadar devir düşmesi yaşamıyorum. Titreşim hiç kalmadı.
     
    MSC ve Asel Kaan Efe bunu beğendi.
  10. Roadrunners

    Roadrunners Moderatör

    Katılım:
    7 Şubat 2016
    Mesaj:
    8,336
    Alınan Beğeniler:
    17,607
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Ankara
    Ad Soyad:
    Hakan...
    Yaşadığınız Şehir:
    6-ANKARA
    Araç Modeli:
    Tucson (2015–20XX) TL
    bravo serdar bey
     
    MSC bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş