Hyundai Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

2008 I30 1.6 Cvvt Stop Etme Ve Silkeleme Problemi

'Arıza Tespit Bölümü' forumunda derinkaya tarafından 20 Temmuz 2022 tarihinde açılan konu

  1. derinkaya

    derinkaya Yeni Üye

    Yaş:
    50
    Katılım:
    20 Temmuz 2022
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Eşref D.
    Yaşadığınız Şehir:
    41-KOCAELİ
    Araç Modeli:
    İ30 1.6 (2007-2012) FD
    Merhaba,
    i30'u ilk alanlardan birisiyim, Aralık 2007'den beri kullanıyoruz. Daha büyük bir araç aldıktan sonra bu aracı satmadık ve eşim kullanmaya başladı. Araç kısa mesafe kullanıyor ve henüz 93 binde. Bunca yıldır aracı severek kullanıyoruz.

    Bir ay kadar önce otoyolda giderken bir anda araç kısa süreliğine stop etti ama o zaten hızla hareket halinde olduğu için tekrar çalıştı. Araçta bir çekiş düşüşü olduğunu hissettim ve gaza bastım ancak araç 3000 deviri bir türlü geçmedi. Otobandan çıkarken tekrar stop etti. Bu sefer kontağı kapattım tekrar çalıştırdığımda araç düzgün bir şekilde çalışmaya başladı. Sonrasında eşim kısa mesafe kullandı ve bir sorunla karşılaşmadı.
    Dün yine ben şehirlerarası yolculuk yaparken araç bir anda stop etti. Sağa çekmek zorunda kaldım. Kontağı çevirdiğimde marş motorunun sesi geliyordu ancak motor bir türlü çalışmadı. Çekiciyi aramak üzereyken (5-10 dakika bekledikten sonra) tekrar denedim ve motor çalıştı yola sorunsuz bir şekilde devam ettim.
    Servisi aradığımda çok yoğun olduklarını ve arıza tespiti için yaklaşık 20 gün sonrasına randevu verebileceklerini söylediler.

    Kısaca özetlersem:
    *Araç 1.6 CVVT Hyundai i30. Hiç tüp takılmadı, LPG yok.
    * Giderken stop ediyor ve silkeleme yapıyor ancak kısa mesafede denk gelmedi(ya da eşim anlamadı). 20-30 km gittikten sonra ortaya çıkıyor,

    Neden kaynaklanıyor olabilir?

    İyi günler.
     
  2. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,976
    Alınan Beğeniler:
    17,669
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    merhaba, tekrar çalıştırdığınızda arıza lambanız yanmıyorsa %99 krank pozisyon sensörü arızanız var demektir. dikkat ederseniz araç marş basıp çalışmadığı an devir saatininde hiç kalkmadığını görürsünüz.
     
  3. derinkaya

    derinkaya Yeni Üye

    Yaş:
    50
    Katılım:
    20 Temmuz 2022
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Eşref D.
    Yaşadığınız Şehir:
    41-KOCAELİ
    Araç Modeli:
    İ30 1.6 (2007-2012) FD
    Hocam nokta atışı yaptınız,
    Çok teşekkürler.

     
    MSC bunu beğendi.
  4. Mc61

    Mc61 Kayıtlı Üye

    Yaş:
    46
    Katılım:
    3 Aralık 2020
    Mesaj:
    52
    Alınan Beğeniler:
    8
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mucahit coskun
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    İ30 1.4 (2007-2012) FD
    Slm arkadaşlar aracım 2009 1.4 cvvt benzinli 147000 km de dün izmittn istanbula otobanda seyir halinde iken araç anlık bir kerkinme yaptı. İst girdiğimde hızımı düşürdüm 3 vitese taktım ama araba stop etmişti kenara çektim bi 10 dk kadar çalıştıramadım aklıma benzin popası olabilir diyerek koltuknaltındaki pompa kapağına vurarak tekrar denedim araç çalıştı ama şansmı bilmiyorum bir 300 metre kadar gittim araç giderken stop edip tekrar çalıştı ama devir götergesi 0 da kaldı o şekilde eve kadr geldim tekrar kontağı kapatıp çalıştırdığımda devir normale döndü sizce bu kran sensörümü yakıt pompasımı veya başka bir sorumudur. Bilgisi olan varmı
     
  5. MSC

    MSC Site Yetkilisi Yönetici

    Yaş:
    45
    Katılım:
    21 Mayıs 2008
    Mesaj:
    24,976
    Alınan Beğeniler:
    17,669
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Serdar
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
  6. Mc61

    Mc61 Kayıtlı Üye

    Yaş:
    46
    Katılım:
    3 Aralık 2020
    Mesaj:
    52
    Alınan Beğeniler:
    8
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mucahit coskun
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    İ30 1.4 (2007-2012) FD
    Aracı stop edip tekrar çalıştırınca devir saati çalıştı
     
  7. MAERKEK

    MAERKEK Vip Üye

    Katılım:
    5 Ocak 2019
    Mesaj:
    3,201
    Alınan Beğeniler:
    1,587
    Ad Soyad:
    MAERKEK
    Yaşadığınız Şehir:
    42-KONYA
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.4 (2006-2012) MC
    Bu sorun öyle oluyor. Krank sensörü denilen parçanın ömrü bitmiş ise ısınınca çalışmıyor soğuyunca çalışıyor.
     
  8. Mc61

    Mc61 Kayıtlı Üye

    Yaş:
    46
    Katılım:
    3 Aralık 2020
    Mesaj:
    52
    Alınan Beğeniler:
    8
    Cinsiyet:
    Erkek
    Ad Soyad:
    Mucahit coskun
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    İ30 1.4 (2007-2012) FD
    Bugün değiştirdim krank sensörünü inş sorun çmzülmüştür.
     

Bu Sayfayı Paylaş