LPG KABLO

Süspansiyon iyileştirmek için ne yapılabilir

'Accent Era Forum - Club MC' forumunda jarrah87 tarafından 16 Nisan 2012 tarihinde açılan konu

  1. Ersin

    Ersin Yönetici

    Yaş:
    33
    Katılım:
    18 Ağustos 2007
    Mesaj:
    15,372
    Alınan Beğeniler:
    3,712
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    Ersin C.
    Yaşadığınız Şehir:
    52-ORDU
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
  2. jarrah87

    jarrah87 Kayıtlı Üye

    Katılım:
    9 Ocak 2011
    Mesaj:
    604
    Alınan Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    Yiğit
    Yaşadığınız Şehir:
    61-TRABZON
    Ersin hocam dediğin gibi monrea aldım .. memnunum sıra yay almakta... ama durumu toparlarsan birazda şekil olsun diye lastik-jant olayına girecem... Ama tüm bunlardan öte bu durumu sindirdim ve Trabzonda sık söylenen bir söz vardır.. Derler ki "Ya Sevduğuni alacasuni ya da alduğunu sevecesun" Bende bu felsefedeyim ;)
     
  3. Emre

    Emre Vip Üye

    Yaş:
    30
    Katılım:
    20 Mart 2010
    Mesaj:
    7,090
    Alınan Beğeniler:
    2,746
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    Emre
    Yaşadığınız Şehir:
    6-ANKARA
    Araç Modeli:
    Hyundai Marka Aracım Yok
    peki ilkönce yaymı alsak yoksa amortisörmü almak daha iyi sonuç verir
     
  4. Ersin

    Ersin Yönetici

    Yaş:
    33
    Katılım:
    18 Ağustos 2007
    Mesaj:
    15,372
    Alınan Beğeniler:
    3,712
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    Ersin C.
    Yaşadığınız Şehir:
    52-ORDU
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz
    Yay :) Ama İkisini Söküp Taktırıp İşçilik Vereceginize Aynı Anda Almak Daha Mantıklı.
     
  5. 23korg23

    23korg23 Vip Üye

    Yaş:
    47
    Katılım:
    2 Mayıs 2008
    Mesaj:
    302
    Alınan Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    yasin
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    arkadaslar bir baska baslikta yine yazmistim. era ya 4 monroe amortisor taktirdim arabanin ziplamasi azaldi ve ziplamadan sonraki salinim yapma olayida neredeyse bitti fakat ozellikle engebeli yollarda hiz dusukken bile resmen saga sola salliyor besik gibi. herkes eibach prokit oneriyor ama acikcasi herhesin beklentisi farkli oldugundan ve eibacih pahali olmasindan dolayi temkinli yaklasiyorum. bilsemki benim istedigim gibi olacak taksitle vs alcam ama iste emin olamiyorum. yaylari mi degistirmek lazim bu saga sola sallama olayi icin? baska hangi araclarin yaylari uyar ya da kendi yaylarini sertlestirme imkani olamaz mi?
     
  6. getzz

    getzz Kayıtlı Üye

    Yaş:
    33
    Katılım:
    20 Temmuz 2010
    Mesaj:
    138
    Alınan Beğeniler:
    17
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    özgür
    Yaşadığınız Şehir:
    16-BURSA
    Araç Modeli:
    Getz 1.3(2003-2011)
    abi monroe amortisor serttir zaten sallaması gayet normaldir çok aşırıysa bilemem.. getzimde aşırı sallama sorunu ve çukurlarda aşırı ses geliyordu alt tabla yernden cıkıcak gibi sahibindenden Alman malı MAXTRAC 5 'cmlık spor yay aldım korkarak ama takılınca araba yolda akıyo gibiydi bütün sesler kesildi çukurlarda sallama kesildi amortisorun emme sesini bile duyar olmuştum :) eibach prokit'ler pahalı baya ama isterseniz başka yayları bi araştırın derim 3.5 cmlk bi yay alsanız sizin için sıkıntı olmaz o kadar düşüş sağlamıyor.. 5'cmlk yay'la orjinal yaylara göre daha çok konforlu geldi ve yol tutuşunda baya etki yaptı
     
  7. 23korg23

    23korg23 Vip Üye

    Yaş:
    47
    Katılım:
    2 Mayıs 2008
    Mesaj:
    302
    Alınan Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    yasin
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    oncelikle ilginiz icin tesekkur ederim.. ya tabiki sallayacak ama en azindan eski aracimdaki gibi olsa yeter bana. kisacasi bu sallama rahatsizlik vermesin istiyorum. monroe den once cok ziplatiyordu ve ziplatmadan sonra da salinimi bi sure devam ediyordu simdi ziplatma azaldi ve salinim yapmiyo artik. az once bostancidaki bir amortisorcu ile gorustum normalde eralarin orjinal amortisorlerini sertlestirdiklerini fakat yaylara degisim yada baska bir islem yapmadiklarini soyledi. yukarida da dedim emin olsam maxtrac yada fk vs tam cozecek sorunumu alirim ama herkesin beklentisi ve istegi farkli. sizin arac getz oldugundan era da ayni neticeyi alirmiyim bilemeyiz
     
  8. getzz

    getzz Kayıtlı Üye

    Yaş:
    33
    Katılım:
    20 Temmuz 2010
    Mesaj:
    138
    Alınan Beğeniler:
    17
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    özgür
    Yaşadığınız Şehir:
    16-BURSA
    Araç Modeli:
    Getz 1.3(2003-2011)
    Rica ederim abi ne demek.. dediginiz dogru eralarla getzlerin suspansiyon sekli farkli olabilir.. sertlestirme yapabilirsiniz isterseniz sadece icindeki yagi bosaltip biraz daha kati yag koyuyolar abi baska bisi yapmiyolar :)
     
  9. 23korg23

    23korg23 Vip Üye

    Yaş:
    47
    Katılım:
    2 Mayıs 2008
    Mesaj:
    302
    Alınan Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    yasin
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    bakalim bi goturup gostercem amortisorcuye. bu arada bahsettiginiz yaylara baktim fiyat uygun eibacha gore. fakat sorunum cozulecek mi konfor nasil olacak bilemiyoruz
     
  10. getzz

    getzz Kayıtlı Üye

    Yaş:
    33
    Katılım:
    20 Temmuz 2010
    Mesaj:
    138
    Alınan Beğeniler:
    17
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    özgür
    Yaşadığınız Şehir:
    16-BURSA
    Araç Modeli:
    Getz 1.3(2003-2011)
    Konfor olarak orjinallernden kat ve kat iyidir :) ben cok memnun kaldim fiyatida gayet normal geldi internette iyi demisler kotu demisler gozumu karatip aldim sekme sallama sorunu yasamadim hic memnunum :) 6 aydir sikintisiz kullaniyorm 2 baklada kesik halde :)
     
  11. 23korg23

    23korg23 Vip Üye

    Yaş:
    47
    Katılım:
    2 Mayıs 2008
    Mesaj:
    302
    Alınan Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    yasin
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    nasil yani maxtrac yaylari mi iki bakla kestirdiniz?
     
  12. erenuzel41

    erenuzel41 Moderatör

    Yaş:
    39
    Katılım:
    18 Nisan 2014
    Mesaj:
    5,537
    Alınan Beğeniler:
    6,299
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Gebze
    Ad Soyad:
    Eren Uzel
    Yaşadığınız Şehir:
    41-KOCAELİ
    Araç Modeli:
    Honda
    Hay mübarek neler varda takmaya cesaret olmuyor haklı olarak:) kaputu delip çıkarsa? muayeneden geçmezse? bizde haklıyız yoksa oho mis gibi coil over lar sertlik ayarlı yükseklik ayarlı amortisörler yaylar.

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 30 Ağustos 2014
  13. getzz

    getzz Kayıtlı Üye

    Yaş:
    33
    Katılım:
    20 Temmuz 2010
    Mesaj:
    138
    Alınan Beğeniler:
    17
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    özgür
    Yaşadığınız Şehir:
    16-BURSA
    Araç Modeli:
    Getz 1.3(2003-2011)
    evet yayları 2 bakla kestirdim düşüş olmadı hiç biraz daha basık olsun diye kestirdim sadece şimdi sekiyo biraz :) ama kestirmeden 1 hafta falan öyle kullandım hiç bişi yapmadan alıp direk işlem yapmadan kullanıcaksanız konforu darbeyi emmesi çok güzel tavsiye ederim
     
  14. Dkc

    Dkc Kayıtlı Üye

    Yaş:
    43
    Katılım:
    16 Aralık 2013
    Mesaj:
    25
    Alınan Beğeniler:
    1
    Ad Soyad:
    kenan dikici
    Yaşadığınız Şehir:
    27-GAZİANTEP
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.4 (2006-2012) MC
    Konuyu baştan beri okudum anladığım kadarıyla era kullanıcılarının tek sorunu ses.ben bu konu ile yaklaşık bir aydır uğraşıyorum arabanın ön düzeninde tüm parçaları yeniledim sebebi sesleri kesme dışında parçaların eskimiş olmasıydı zira araç 2007 model ve gününden bu yana ön düzene hiç girmemiş(servisin dediği bu) bende arabayı yeni aldığımdan dolayı komple herşeyi orjinalı ile değiştirdim teknorot ve maysan amortisör yaklaşık 500 tl civarında masraf yaptım arabayı almaya gittiğimde çok farklı şeyler beklerken sonuç hüsran oldu.bu arabalar oldukça başarılı bence (süspansiyon hariç) fiyatına göre piyasada alınacak tek araba sizde benim gibi yapıp kafaya takmadan binin gitsin benim kafamda tek şey kaldı birde onu deneyeceğim benim lastik ve jantlar orjinal 185/65/14 lastik yerine 185/70/14 takmayı düşünüyorum yanak yüklsekliğini biraz arttırarak bir nebze azaltırım diye düşünüyorum tabi yumuşak lastik'in de payı büyük olacaktır şu an yumuşak lastik araştırmasındayım olumlu olumsuz bir sonuç elde edebilirsem burada paylaşacağım...
     
  15. 23korg23

    23korg23 Vip Üye

    Yaş:
    47
    Katılım:
    2 Mayıs 2008
    Mesaj:
    302
    Alınan Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    yasin
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    ilginc bendeki era da ses yok ama suspansiyon rahatsiz edici.. cozum amortisorde mi yoksa yay da mi onu bulmaya calisiyoruz. lastikle bu tarz sorunlarin cozulecegini sanmiyorum.. yay konusuna gelince suspansiyon sisteminin calisma mantigini tam bilemiyorum. eger bu 30 mm yay takildiginda amortisorun milini biraz daha iceride tuttugundan darbe aninda amortisoru birazcik daha sertlestiriyor olabilir mi? sonucta bosa dusen tekeri sanirim yay itip cekiyor ve amortisorde bu itilip cekilmeyi frenlemeye calisiyor dogrumu bu mantik?
     
    Ormancı35 ve Dkc bunu beğendi.
  16. Dkc

    Dkc Kayıtlı Üye

    Yaş:
    43
    Katılım:
    16 Aralık 2013
    Mesaj:
    25
    Alınan Beğeniler:
    1
    Ad Soyad:
    kenan dikici
    Yaşadığınız Şehir:
    27-GAZİANTEP
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.4 (2006-2012) MC
    Benim tespitim sorun yaylarda darbeyi tam ememiyor ve direk olarak kulelere iletiyor seslerde zaten kulerden geliyor alt takımlardan geliyor hissi veriyor ama sesin büyük oranı kullerden geliyor vuruntu yapıyor
    lastik içinde yanak yüksekliği arttıkça süspansiyonda iyileşme olur kanaatindeyim yinede konu ile daha bilgili arkadaşklar vardır mutlaka...
     
  17. 23korg23

    23korg23 Vip Üye

    Yaş:
    47
    Katılım:
    2 Mayıs 2008
    Mesaj:
    302
    Alınan Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    yasin
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    dedigim gibi tam bilmiyorum ama darbeyi emen sey amortisor olmali adi ustunde amorti ediyor. benim sorunum ise saga sola sallanma yani cukurlarda oluyo. diyelimki yol cok bozuk ve bi sag taraf bi sol taraf cukura dusuyorsa o sirada asiri sekilde salliyor. aklima suda gelmiyor degil acaba cok fazla dikkat ediyoruz ondan mi diye :) keske eski aracimi bi gunlugune alip ayni yollardan ayni hizda gecebilsem simdiki aklimla daha saglikli karar veririm diye dusunuyorum. ya da mesela yay takilmis bi era olsa denesek vs
     
    Ormancı35 bunu beğendi.
  18. Dkc

    Dkc Kayıtlı Üye

    Yaş:
    43
    Katılım:
    16 Aralık 2013
    Mesaj:
    25
    Alınan Beğeniler:
    1
    Ad Soyad:
    kenan dikici
    Yaşadığınız Şehir:
    27-GAZİANTEP
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.4 (2006-2012) MC
    Darbeyi emen elbetteki amortisör o konuda sıkıntı yok ama yaylar yeterli olmadığı için amotisöre çok yük biniyor buda vuruntuya yol açıyor.bende spor yay takılmiş bir era kullanıp denemek isterim veya kullanan arkadaşlar referans olurlar.sizin sorununuzda yaylardan diye düşünüyorum sağo sola beşik gibi sallamıyor araba yaylar yumaşak olduğundan esneme oranı oldukça yüksek arabayı elinizle kuvvetli bir şekilde sallayın göreceksiniz çok fazla sallanıyor..
     
  19. 23korg23

    23korg23 Vip Üye

    Yaş:
    47
    Katılım:
    2 Mayıs 2008
    Mesaj:
    302
    Alınan Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Türkiye
    Ad Soyad:
    yasin
    Yaşadığınız Şehir:
    34-İSTANBUL
    Araç Modeli:
    Accent Era 1.5 CRDI (2006-2012) MC
    evet elimle esnetince fazla esniyor dogru ve arkaya biri oturunca fazla cokuyor. eski aracimi bikez rotbalanscida sallamaya kalkmistik bariz guc harcamistik sallamak icin bu arac daha esnek
     
  20. erenuzel41

    erenuzel41 Moderatör

    Yaş:
    39
    Katılım:
    18 Nisan 2014
    Mesaj:
    5,537
    Alınan Beğeniler:
    6,299
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Gebze
    Ad Soyad:
    Eren Uzel
    Yaşadığınız Şehir:
    41-KOCAELİ
    Araç Modeli:
    Honda
    süspansiyon sesi eğer salıncaklarda amortisörlerde boşluk yıpranma problem yoksa yayların çukurlara girdiğindeki salınım titreme hareketinden gelir hani bir tükenmez kalem yayını çıkarıp parmağınızda sıkarsınız sonra ortasına fiske vurursunuz ya çınn diye salınır ona benzer, bu titremeyi almak amortisör takozundaki yay tablasının üzerindeki lastik plakanın görevi buna ek olarak yayların şaseye temas eden uçlarına lastik hortum gibi şeyler takılıyor.

    süspansiyon sisteminin çalışma mantığıda şu şekilde yaylar otomobilin yol ile arasındaki yükünü taşır tekerlekleri sadece aşağı iter yayı yukarı itip sıkıştıran şey otomobilin ağırlığı ve yoldaki pürüzlerdir ancak sadece yay olsa araba her yol kasisinde ve çukurunda sürekli salıncak gibi sağa sola öne arkaya sallanır durmaz bunu durdurmak için yayların çalışma ekseniyle aynı düzlemde salınımı kesen amortisör denen parça bulunur, amortisörde bir yay direnci olmaz kendi kendini itmez sadece salınımı alır, amortisör iki temel yönde çalışıyor biri bump denilen tümseklerdeki yada virajlarda yatma ile oluşan içeri katlanma görevi diğer bir vazifesi ise viraj çıkışında yada bir tümsekten geçtikten hemen sonra yola doğru geri itilmesi gereken tekerleğin yayın itme gücü ile yavaşça yola doğru geri itilmesi, buna rebound deniliyor, sadece rebound ve bump olarak temel olarak ikiye ayrılsada bu hareket sönümleme işini hızlıca yapan hızlı bump ve hızlı rebound görevi vardır hızlı bump tümseklerden kasislerden ve sert vuran yol pürüzleri üzerinden geçerken darbeyi emme kabiliyetidir hızlı rebound ise girilen sert bir kasis yada tümsekten sonra yay çok dirençlendiği için tekerleği yere birden pat diye vurdurmadan ancak seri bir şekilde yola geri bastırarak toplama esnekliğidir yola çok ani basan tekerlek zıplama yapacaktır, ancak viraj dönüşlerinde ve çıkışlarında hızlı bump ve hızlı rebounda ihtiyaç olmaz amortisörün yavaş salınması gerekir amortisör hem üzerine gelen ani hareketi hem yavaş hareketi düzgün şekilde emebilecek ve yay ile geri itebilecek düzeyde olmalıdır ikisi genellikle bir arada olmaz macpherson tipi amortisör teleskop şeklindedir dik monte edilirler teleskop tipi yapı içerisinde piston bulunur pistonda supap vardır bu supaplar amortisörün ileri geri itilmesiyle belli bir dirençle karşılaştığında açılır supap arasından içinde bulunan gazı yada yağı ufak delikten diğer odacığa göndererek teleskopik çubuktaki salınımı alır bu supaptan yağ yada gaz geçerken pıss diye ses çıkarır eğer hızlı bir şekilde amortisör ileri geri itilirse pıslama sesi daha çok duyulur pıslama sesi inilti gacırtıya dönüştüğünde yada amortisör direnci kaybolup salınımı dirençli biçimde almamaya başladığında bozulduğu anlaşılır, koyu yağ kullanılarak yada amortisör pistonu supaplarının akışkan transfer yolları vidalı olarak kısılıp açılarak amortisör sertliği yarış tipi yada modifiye tipi bazı amortisörlerde ayarlanır.

    yaylar ise klasik yöntemlerle sertliği ayarlanamayan şeylerdir yayların kalınlığından uzunluğundan ziyade yay çeliği denilen malzemeden üretilen yayların HRC HRB gibi metal sertlik değerleri sertliğe etki eder.

    yaylar ne kadar sert ise amortisör o kadar sıkı sert olmalıdır, Sert yay yumuşak amortisör ile sallanmayı tam olarak kesemeyecektir her yol pürüzünde ufak bir kasisten çıkışta sıklıkla sallanacaktır, yol tutuşu bakımından kötüdür sallandıkça ağırlık sürekli bir o yana bir bu yana transfer edilirken otomobilin yukarı yönelen yeri az bir güçle yere basar aşağı yönelen kısmı çok güçle basar bu olaylar yolda giderken olan anlık şeylerdir kaymalar yoldan kaçmalar yaşanır. Yay yumuşak amortisör sert olursa tümseklerden sonra tekerlekler yerden kesilmiş gibi bir his verir araba pürüzlü yolda sağa sola istemsiz biçimde gezinir, yay ve amortisör ikilisi uyumlu olmalı ahenkle çalışmalıdır. Sert amortisör ve yay frenleme tepkisini arttırır sert yaylarda frene basılır basılmaz çat diye tepki verir, sanırsınız ki çok mükemmel bir fren sisteminiz var sert yaylar ve amortisörler frenlemede öne yatmayı azalttığı için ön arka fren iyi dağılır kısa mesafede durulabilir, yaylar yada amortisörler yumuşak ise frene bastıktan belli bir salise belli bir an sonra yavaşlama hisi alınır çünki önce otomobil önce yükünü öne doğru eğilerek yola verir sonrasında durdurma gücü elde eder, yumuşak yaylar ile fren yapıldığında ön taraf aşağı arka taraf yukarı daha çok kalkar ön lastiğe ve disklere arkaya nazaran daha fazla yük biner arka biraz güçsüz basma gücünde kalır ön freni sıkılmış bisiklet gibi uzun mesafede durur.

    Amortisörün şaseye bağlandığı amortisör takozları tabak biçiminde ortası metale özel biçimde yapışık kauçuk ve kauçuk bölüm ortasında amortisör milinin montajlandığı metal burç delik vardır her girilen çukur tümsek yada viraj dönüşünde kauçuk olan darbe emici kısıma amortisör kadar esnemesede az miktarda esneme kuvveti biner amortisör takozu kauçuk kısmı amortisörden dayanıklı olmaz ise yada sonradan takılan sert bir amortisörün direncine karşı koyamaz ise yırtılıp kopar amortisör mili kaputtan yada şaseden çamurluktan bulunduğu yere göre kaputu yada bagaja delik açıp dışarı fırlayabilir, ince titreşimleri almaya yardımcı olan şeylerden biride amortisör takozudur. Çoğu otomobilde yaylar da amortisör takozundaki rulmanlı plaka üzerine montelidir bazı otomobilde yay ve amortisör farklı eksenlerdedir bazısında iç içedir ön ve arka farklı olabilir, ön taraftaki amortisörleri yay ile aynı eksende olan tipteki yay tablalarındaki rulmanlar direksiyonu çevirince sağa sola döner rulman bozulursa direksiyon çevirirken anlaşılır.

    buna ilaveten viraj demirleri iki amortisörün arasında sağa sola dönüşlerde yatmayı engelleyip yükü karşıya aktarır mesela siz direksiyonu sağa çevirip uzun bir virajı sağa doğru dönerken otomobilin tekerlek yükü sol tekerleğe biner sağ taraf hafifler dolayısıyla sol tekerlek yay tansiyonu biraz yenilerek ve amortisör tarafından tansiyon dengelenerek içeri doğru girer bu esnada otomobil sola yatar sola yatmayla beraber arkası savuracaktır arkanın savrulmasını önlemek için sağ ve sol tekerlek arasında uzunca bir U şeklinde demir çubuk vardır ortası şaseye uçları sağ ve sol tekerlek poryasına yada amortisöre yani hareket eden parçaya bağlıdır, sol tekerlek içeri girdiği zaman bu çubuk yani viraj demiri sağ tekerleğide içeri çekerek sağdan destek alır ve yatma ile savurmayı dengeler bu çubuk yay çeliğidir yay gibi hafif esner burulma şeklinde esner. Aynı şekilde sola dönüştede bu durumun simetriği olur. Yan yatma direnci yaylara bağlı olsada yan yatma oranı viraj demirine bağlıdır.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 30 Ağustos 2014
    AccenTim ve Ormancı35 bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş